הסתגלות-כללי
הסתגלות הינה תהליך וכל תהליך דורש זמן.
תהליך ההסתגלות יהיה הרבה יותר קל לילד אם ההורה רגוע ושלם עם החלטתו לגבי בחירת הגן המתאים. הורה כזה נותן אמון בגננת וסומך על יכולת הילד להתמודד ולהסתדר בגן. הורה מהסס יעביר לילד תחושה של חוסר ביטחון דבר שיקשה על ההסתגלות.
שיתוף פעולה עם הגננת
רצוי מאד לשתף פעולה עם הגננת וכשזו מבקשת לעזוב את הגן, לעשות זאת.
לתת אמון בגננת שהיא תסתדר עם הילד גם אם כל ילדי הגן עדיין בוכים.
טקס הפרידה מהילד
כשמביאים את הילד בבוקר לגן, בימים הראשונים, רצוי להישאר עמו מעט ולתת לו אפשרות לשתף את ההורה במשחק או פינה כלשהי. חשוב לא להאריך את זמן השהייה של ההורה בגן. לאחר 4-5 דקות לומר שלום לילד להיפרד וללכת. סביר להניח שאם הילד בוכה, הוא יירגע במהרה.
רצוי מאוד לא להאריך את הפרידה. לבצע טקס הפרידה קבוע וקצר, כמו להיכנס יחד לגן, לתת נשיקה ולומר שלום. זה ישדר לילד תחושת ביטחון.
"טקס הפרידה" מהילד יכול להמשך מספר ימים בהם ההורה מבלה עם ילדו בגן. על מנת לא להקשות על תהליך ההסתגלות של הילד לגן וכן לא להקשות על עבודת הגננת,יש להגביל את מספר הימים ולעמוד בכך.
לאחר הפרידה ועזיבת הגן, רצוי שלא לחזור ולהיפרד שוב ושוב, או להציץ מבחוץ. גילוי ההורה על ידי הילד יגרום לבכי הילד וזה עלול לעכב את ההסתגלות .
רצוי שלא להיעלם לילד בזמן שהוא משחק, דבר שעלול לגרום לחוסר ביטחון וחוסר אמון.
בסוף היום
רצוי שיהיה אדם קבוע שלא יאחר לקחת את הילד מהגן בתום יום הלימודים. אם יש מספר אנשים שאוספים אותו, חשוב לומר לילד ולהודיע לגננת מי יאסוף אותו מהגן באותו יום.
חשוב לא לאחר בסוף היום. לקיחת הילד מהגן באיחור עלולה לגרום לילד חרדה, כשהילד רואה הורים של ילדים אחרים שמגיעים בזמן והוריו עדיין לא בסביבה.
הסתגלות הינה תהליך וכל תהליך דורש זמן.
תהליך ההסתגלות יהיה הרבה יותר קל לילד אם ההורה רגוע ושלם עם החלטתו לגבי בחירת הגן המתאים. הורה כזה נותן אמון בגננת וסומך על יכולת הילד להתמודד ולהסתדר בגן. הורה מהסס יעביר לילד תחושה של חוסר ביטחון דבר שיקשה על ההסתגלות.
שיתוף פעולה עם הגננת
רצוי מאד לשתף פעולה עם הגננת וכשזו מבקשת לעזוב את הגן, לעשות זאת.
לתת אמון בגננת שהיא תסתדר עם הילד גם אם כל ילדי הגן עדיין בוכים.
טקס הפרידה מהילד
כשמביאים את הילד בבוקר לגן, בימים הראשונים, רצוי להישאר עמו מעט ולתת לו אפשרות לשתף את ההורה במשחק או פינה כלשהי. חשוב לא להאריך את זמן השהייה של ההורה בגן. לאחר 4-5 דקות לומר שלום לילד להיפרד וללכת. סביר להניח שאם הילד בוכה, הוא יירגע במהרה.
רצוי מאוד לא להאריך את הפרידה. לבצע טקס הפרידה קבוע וקצר, כמו להיכנס יחד לגן, לתת נשיקה ולומר שלום. זה ישדר לילד תחושת ביטחון.
"טקס הפרידה" מהילד יכול להמשך מספר ימים בהם ההורה מבלה עם ילדו בגן. על מנת לא להקשות על תהליך ההסתגלות של הילד לגן וכן לא להקשות על עבודת הגננת,יש להגביל את מספר הימים ולעמוד בכך.
לאחר הפרידה ועזיבת הגן, רצוי שלא לחזור ולהיפרד שוב ושוב, או להציץ מבחוץ. גילוי ההורה על ידי הילד יגרום לבכי הילד וזה עלול לעכב את ההסתגלות .
רצוי שלא להיעלם לילד בזמן שהוא משחק, דבר שעלול לגרום לחוסר ביטחון וחוסר אמון.
בסוף היום
רצוי שיהיה אדם קבוע שלא יאחר לקחת את הילד מהגן בתום יום הלימודים. אם יש מספר אנשים שאוספים אותו, חשוב לומר לילד ולהודיע לגננת מי יאסוף אותו מהגן באותו יום.
חשוב לא לאחר בסוף היום. לקיחת הילד מהגן באיחור עלולה לגרום לילד חרדה, כשהילד רואה הורים של ילדים אחרים שמגיעים בזמן והוריו עדיין לא בסביבה.
לינה בכר גננת M.Ed.
האתר הוקם על מנת להעניק לגננות העמיתות ,
מנסיון עתיר שנים
הן בהתארגנות לפתיחת גן חדש
והן בחינוך הלכה למעשה.
http://www.yeladudim.co.il/
האתר הוקם על מנת להעניק לגננות העמיתות ,
מנסיון עתיר שנים
הן בהתארגנות לפתיחת גן חדש
והן בחינוך הלכה למעשה.
http://www.yeladudim.co.il/